typesomielin.blogg.se

2015-05-04
06:40:32

Baseball @ Wrigley Field
Hade en awesome time igår. Jag, Evelina, Sarah, Toni och Izi drog på Baseball på Wrigley Field för att se när Chicago Cubs spelade. Man vill ju bocka av så många olika sportsevents som man kan. Och en Cubsmatch på Wrigley Field är typ ett måste i denna stan. Det är helt sjukt hur mycket folk det är som köper biljetter, klär sig i Cubs t-shirts/kepsar men sedan inte bryr sig så mycket om själva matchen, haha. För er som inte vet så brukar det aldrig gå speciellt bra för Cubs och folk är väldigt negativa när det kommer till detta lag. Men en baseball match på Wrigley Field är en enda stor fest. Och det är typ endast därför folk går dit ;) haha Detta är själva upplevelsen! Runt omkring stadion där folk bor så är det massvis med folk som tar betalt för att ha stora fester på sina rooftops där folk kan dricka öl, grilla och se på matchen därifrån. Smart grej egentligen, och oerhört populärt insåg vi.
 
Ingen av oss är speciellt insatta i baseball så jag var lite orolig jag skulle få "neeej varför betalade jag för detta, jag fattar ju ändå ingenting"-känslan. Men det var skit kul att vara där! Fick inte ens en hint av denna känslan faktiskt, haha. Vi tog oss dit, joined the party direkt - drack öl och åt varmkorv precis som vilken amerikan som helst. Och vi hade fett kul! :) Vädret var kanon bra dessutom. Vi satt allra högst upp på läktaren (och då menar jag verkligen HÖGST upp). Vi hade galler bakom ryggen och kunde se Chicagos skyline i fjärran. Bra vy över planen dock, så vi var nöjda. Vi försökte hänga med i spelet så gott vi kunde och jag tror nog jag och Evelina hittade på våra egna regler efter ett tag, haha ;) 
Cubs vann tyvärr inte matchen. Chocker? haha ;) Neeej nu ska jag inte vara elak. Vi drog dock lite innan matchen slutade. 
Drog vidare till en sjukt nice bar. I Wrigleville finns det massor av bra barer och restauranger. Fattar inte att man inte åkt hit flera gånger tidigare. Egentligen har vi ju vetat om att det är HÄR det roliga är när det kommer till fest och folk. Första baren vi drog till hade live musik. Dom spelade sjukt bra och en jätte random mix av musik. Träffade en del kul folk och hade en sjukt bra kväll. Käkade lite snabbt sen innan det blev subway down town och sedan tåget hem. Sov över hos Evelina och somnade som en stock, haha. 
 
Man var bra seg i morse. Men jag är glad att vi fixade biljetter till Cubs matchen. Var liiiite ledsen att jag missade lill-killens födelsedagskalas igår dock, men jag får fira honom i morgon då hans riktiga födelsedag är :) 
Vädret gick från att vara kanon igår till spöregn och åska idag. Kuuul! Ska bli varamare i slutet av veckan igen. Really hopse so! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: