typesomielin.blogg.se

2015-05-01
23:52:00

Första Maj
Glad Valborg i efterskott? Haha, här i USA har man inte kanon bra koll på kalendern. Men valborg visste vi ju att det var. Och idag var alla svenskar typ lediga -.- Här var det jobba som vanligt! 
 
Blev en dag med massa shopping inför lill-killens födelsedags kalas i morgon. Har upptäckt att min värdmamma är grym på att köra scooter i matbutiken ;) haha, det är ju så hon handlar numera. Jag och lill-killen körde efter med vår racebil/kundvagn. 
Idag hann vi även med att hänga upp tavlor nere i källaren. Min värdmamma har ju lagt tre pussel som hon limmar och sedan ramat in. Så nu var det dags att få upp dom på väggen. Vi gjorde ett grymt bra jobb ;) Känner vi börjar bli proffs på detta med att hänga grejer på väggarna, haha. 
Senare på dagen körde jag 5-åringen tills tennisen och sätt där och läste. Skönt! Här hemma jobbade dom på att pynta inför kalaset. I år var temat "Dinosaurier" (något som min lilla sötnos ÄLSKAR). Blev super bra! :) 
Min värdmamma tog med sig barnen till McDonalds till middag. Inga barn som klagade på det, haha. Själv drog jag hem till Evelina. Där fixade vi fiskbullar till middag! Gooott!! Körde vår egna trerätters, med brieost/kex till förrätt och sedan Ben & Jerry's till efterrätt. Mumma! Kollade två avsnitt av Chicago Fire innan jag sedan åkte hem. Min värdpappa hade då kommit hem från Boston. Satte mig och kolla klart på Blackhawks matchen med honom innan jag gick och la mig! Blackhawks vann! Woop woop ;) 
I morgon väntar äventyr och ännu en grej att bocka av på min bucket list! 
 
Första maj firades med invigning av nya converse!
Sjukt tjusig förrätt ;)
Huvudrätten
Och efterrätten såklart ;) 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: